פרחים הרצליה

יופי, הגיע הרגע שאתם רוצים קצת לטפח את הבית ולהוסיף קצת רעננות וצבע בעזרת זרי פרחים, אבל אתם כנראה לא רוצים להוציא על כך כסף ובמקרה שמתם לב שגודל מתחת לביתכם זרים יפיפים של פרחים מרהיבים, אבל איך בדיוק אנו גורמים לזר להישאר יותר זמן בחיים ואיך לשמור על טריותו? המאמר הזה יעשה לכם קצת סדר בראש.



הזמן הנכון לקטיפה

הזמן הטוב ביותר עבור קטיפת פרחים הרצליה הוא הבוקר והזמן הגרוע ביותר הוא אמצע היום ויש לכך הסבר. בבוקר, הפרח מקבל רעננות אחרי לילה שליו ומוצל, אך בצהרי היום, השמש הקודרת מייבשת אותו וגורמת לו לאי ספיקות מים. היובש יגרום לכך שהפרח לא ישרוד המון זמן למרות שתעבירו אותו ישר לקערה מלאה במיים. לכן הזמן הטוב ביותר לקטיפה היינו בבוקר.

מצב הפרח בעת הקטיפה

כדאי לנו לקטוף את הפרח כאשר הוא במצב שיא, שזה אומר שהוא נפתח לגמרי או שהוא חצי פתוח. אתם בטח שואלים למה לקטוף אותו שהוא חצי פתוח ולמה לא שהוא פתוח לגמרי. ואנו משיבים בכך שכשהפרח פתוח לגמרי זה אומר שהוא הגיע למצב שיא והוא לא יישאר לאורך יותר מידי זמן, אך כשהוא פתוח בחצי הוא עוד אמור להיפתח ולהישאר יותר זמן בחיים ולא היינו מציעים לקטוף פרח שהוא סגור הרמטית משום שתהליך הקטיפה מקשה עליו להיפתח ולגדול.




צבע הפרח

כדאי לשים לב לצבע הפרח. במידה ואתם מכירים סוגי פרחים אז כנראה אתם גם יודעים את צבע הפרח בסיום גדילתו. במידה ואתם שמים לב שהצבע של הפרח הוא לא בדיוק כמו שאמור להיות, אז לא כדאי לכם לקטוף, אך במידה ורואים שהוא מתקרב לייעד של הצבע שלו, היינו מציעים לקטוף משום שהוא לא יתקשה לגדול.